ریلز اینستاگرام ، شاه‌کلید رشد انفجاری پیج اینستاگرام

یکی از مهمترین قسمت های اینستاگرام قسمت ریلز (Reels) هست که به صورت کامل و کاربردی بهتون توضیح میدیم

تصویری حرفه‌ای از فرآیند تولید ریلز اینستاگرام، شامل گوشی هوشمندی که در حال ویرایش ویدیو است، همراه با نمادهای موسیقی، تعاملات اجتماعی (لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری) و یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای.

ریلز اینستاگرام چیه و چرا انقدر مهمه؟

 

اگه یه سر به اینستاگرام بزنی، می‌بینی که ریلز (Reels) دیگه فقط یه قابلیت ساده نیست، بلکه یه ابزار طلایی برای رشد سریع و وایرال شدنه!

این ویژگی بهت این امکان رو می‌ده که ویدیوهای کوتاه، خلاقانه و پرانرژی بسازی، با موزیک‌های پرطرفدار ترکیبش کنی و مستقیم توی اکسپلور اینستاگرام دیده بشی.

خلاصه اگه هنوز از ریلز استفاده نمی‌کنی، یعنی داری یه فرصت بزرگ برای رشد پیجت رو از دست می‌دی! 

 

 

 

چرا ریلز اینستاگرام بیشتر از پست معمولی دیده می‌شه؟

 

الگوریتم اینستاگرام عاشقشه! اینستا به محتوای ویدیویی، مخصوصاً ریلز، اولویت بیشتری می‌ده و

خیلی بیشتر از پست‌های معمولی به بقیه نشونش می‌ده. 

 

 

 

سرعت جذب مخاطبش بی‌نظیره!

 

مردم دیگه حوصله ویدیوهای طولانی ندارن، اما اگه یه ریلز جذاب بسازی، نه‌تنها تا آخر می‌بیننش، بلکه چندین بار پخش می‌کنن. 

 

 

 

تعاملش وحشتناک بالاست!

 

ریلزهایی که جالب باشن، کلی لایک، کامنت، سیو و اشتراک‌گذاری می‌گیرن و این یعنی رشد دیوانه‌وار پیجت!

 

 

 

شانس رفتن به اکسپلور فوق‌العاده بالاست!

 

اگه تعامل خوبی بگیری، اینستاگرام ریلزت رو به هزاران نفر جدید نشون می‌ده و این یعنی افزایش فالوور واقعی!

چجوری یه ریلز بسازیم که بترکونه و کلی دیده بشه؟

 

 ۱. شروعی که مخاطب رو میخکوب کنه!

تو ۳ ثانیه اول، باید کاری کنی که طرف صفحه رو اسکرول نکنه و تا آخر ریلزت بمونه. چجوری؟

با یه سوال چالش‌برانگیز: “تا حالا شده کلی زحمت بکشی ولی پستت هیچ بازدیدی نگیره

با یه جمله هیجان‌انگیز: “فقط ۳ ثانیه وقت داری که پیجتو نجات بدی

با یه تصویر غیرمنتظره: چیزی که یه شوک به کاربر بده و توجه‌شو قفل کنه!

 

2.موسیقی و صداگذاری حرفه‌ای

یه موزیک ترند یا یه صداگذاری خلاقانه می‌تونه ریلزت رو چند برابر جذاب‌تر کنه. همیشه قبل از ساخت، آهنگ‌های پرطرفدار رو چک کن و ازشون

استفاده کن.

 

3. کپشن و هشتگ‌های هوشمندانه

حتماً یه کپشن کوتاه و جذاب بنویس که مخاطب رو درگیر کنه و در کنارش، از هشتگ‌های مرتبط و ترند استفاده کن تا ویدیوت بیشتر دیده بشه.

(مثال: #ریلز_وایرال #افزایش_فالوور #اکسپلور)

 

4.احساسات مخاطب رو درگیر کن

مردم به محتوایی که احساساتشون رو تحریک کنه واکنش نشون می‌دن. پس ریلزت یا باید خنده‌دار، انگیزشی، الهام‌بخش یا احساسی باشه

تا تعامل بالایی بگیره.

 

۵. ویدیوت باید ریتم سریع و تدوین حرفه‌ای داشته باشه!

استفاده از تدوین سریع و حرفه‌ای، تغییر سریع صحنه‌ها، اضافه کردن متن‌های جذاب روی تصویر و افکت‌های مناسب باعث می‌شه که ریلزت از بقیه متفاوت و خاص به نظر بیاد.

 

 چجوری می‌تونی یه ریلز حرفه‌ای و درجه‌یک بسازی؟

 

اینجاست که آیرا وارد می‌شه! ما تو تیم آیرا، با یه تیم حرفه‌ای از سناریو نویس‌های خلاق، فیلمبرداران حرفه‌ای و ادمین‌های با تجربه،

قوی‌ترین ریلزهای اینستاگرام رو برای برندها، کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها می‌سازیم! 

 

آیرا چی برات داره؟

 

 ایده‌پردازی و سناریو نویسی:

یه سناریوی خفن که از همون اول، مخاطب رو درگیر کنه! 

 

تولید محتوای ویدیویی:

ضبط ویدیوهای حرفه‌ای، باکیفیت و خاص که یه سر و گردن از بقیه بالاتر باشه!

 

تدوین و افکت‌گذاری:

ادیت حرفه‌ای با افکت‌های ترند و جذاب که ریلزت رو حرفه‌ای و وایرال کنه! 

 

بارگذاری و بهینه‌سازی:

ادمین‌های ما، ریلزت رو با هشتگ‌های درست و کپشن‌های تعاملی منتشر می‌کنن تا بیشترین بازدید رو بگیری! 

می‌خوای بدونی ما چقدر تو ساخت ریلز حرفه‌ای هستیم؟ نمونه‌کارهای ما رو ببین و خودت قضاوت کن!

مشاهده نمونه پیج های اینستاگرام

برای دیدن تمام نمونه کار ها کلیک کنید

حالا اگه خودت خواستی یه ریلز اینستاگرام حرفه ای رو برای پیج خودت درست کنی
نکات زیر رو رعایت کن

۱. شروعی که مخاطب رو میخکوب کنه!

تو ۳ ثانیه اول، باید کاری کنی که طرف صفحه رو اسکرول نکنه و تا آخر ریلزت بمونه. چجوری؟

با یه سوال چالش‌برانگیز: “تا حالا شده کلی زحمت بکشی ولی پستت هیچ بازدیدی نگیره؟” 

با یه جمله هیجان‌انگیز: “فقط ۳ ثانیه وقت داری که پیجتو نجات بدی!” 

با یه تصویر غیرمنتظره: چیزی که یه شوک به کاربر بده و توجه‌شو قفل کنه!

 

۲. موسیقی و صداگذاری حرفه‌ای

یه موزیک ترند یا یه صداگذاری خلاقانه می‌تونه ریلزت رو چند برابر جذاب‌تر کنه. همیشه قبل از ساخت، آهنگ‌های پرطرفدار رو چک کن و ازشون استفاده کن. 

 

۳. کپشن و هشتگ‌های هوشمندانه

حتماً یه کپشن کوتاه و جذاب بنویس که مخاطب رو درگیر کنه و در کنارش، از هشتگ‌های مرتبط و ترند استفاده کن تا ویدیوت بیشتر دیده بشه. (مثال: #ریلز_وایرال #افزایش_فالوور #اکسپلور)

 

۴. احساسات مخاطب رو درگیر کن

مردم به محتوایی که احساساتشون رو تحریک کنه واکنش نشون می‌دن. پس ریلزت یا باید خنده‌دار، انگیزشی، الهام‌بخش یا احساسی باشه تا تعامل بالایی بگیره. 

 

۵. ویدیوت باید ریتم سریع و تدوین حرفه‌ای داشته باشه!

استفاده از تدوین سریع و حرفه‌ای، تغییر سریع صحنه‌ها، اضافه کردن متن‌های جذاب روی تصویر و افکت‌های مناسب باعث می‌شه که ریلزت از بقیه متفاوت و خاص به نظر بیاد.