اگه یه سر به اینستاگرام بزنی، میبینی که ریلز (Reels) دیگه فقط یه قابلیت ساده نیست، بلکه یه ابزار طلایی برای رشد سریع و وایرال شدنه!
این ویژگی بهت این امکان رو میده که ویدیوهای کوتاه، خلاقانه و پرانرژی بسازی، با موزیکهای پرطرفدار ترکیبش کنی و مستقیم توی اکسپلور اینستاگرام دیده بشی.
خلاصه اگه هنوز از ریلز استفاده نمیکنی، یعنی داری یه فرصت بزرگ برای رشد پیجت رو از دست میدی!
الگوریتم اینستاگرام عاشقشه! اینستا به محتوای ویدیویی، مخصوصاً ریلز، اولویت بیشتری میده و
خیلی بیشتر از پستهای معمولی به بقیه نشونش میده.
مردم دیگه حوصله ویدیوهای طولانی ندارن، اما اگه یه ریلز جذاب بسازی، نهتنها تا آخر میبیننش، بلکه چندین بار پخش میکنن.
ریلزهایی که جالب باشن، کلی لایک، کامنت، سیو و اشتراکگذاری میگیرن و این یعنی رشد دیوانهوار پیجت!
اگه تعامل خوبی بگیری، اینستاگرام ریلزت رو به هزاران نفر جدید نشون میده و این یعنی افزایش فالوور واقعی!
۱. شروعی که مخاطب رو میخکوب کنه!
تو ۳ ثانیه اول، باید کاری کنی که طرف صفحه رو اسکرول نکنه و تا آخر ریلزت بمونه. چجوری؟
با یه سوال چالشبرانگیز: “تا حالا شده کلی زحمت بکشی ولی پستت هیچ بازدیدی نگیره
با یه جمله هیجانانگیز: “فقط ۳ ثانیه وقت داری که پیجتو نجات بدی
با یه تصویر غیرمنتظره: چیزی که یه شوک به کاربر بده و توجهشو قفل کنه!
2.موسیقی و صداگذاری حرفهای
یه موزیک ترند یا یه صداگذاری خلاقانه میتونه ریلزت رو چند برابر جذابتر کنه. همیشه قبل از ساخت، آهنگهای پرطرفدار رو چک کن و ازشون
استفاده کن.
3. کپشن و هشتگهای هوشمندانه
حتماً یه کپشن کوتاه و جذاب بنویس که مخاطب رو درگیر کنه و در کنارش، از هشتگهای مرتبط و ترند استفاده کن تا ویدیوت بیشتر دیده بشه.
(مثال: #ریلز_وایرال #افزایش_فالوور #اکسپلور)
4.احساسات مخاطب رو درگیر کن
مردم به محتوایی که احساساتشون رو تحریک کنه واکنش نشون میدن. پس ریلزت یا باید خندهدار، انگیزشی، الهامبخش یا احساسی باشه
تا تعامل بالایی بگیره.
۵. ویدیوت باید ریتم سریع و تدوین حرفهای داشته باشه!
استفاده از تدوین سریع و حرفهای، تغییر سریع صحنهها، اضافه کردن متنهای جذاب روی تصویر و افکتهای مناسب باعث میشه که ریلزت از بقیه متفاوت و خاص به نظر بیاد.
اینجاست که آیرا وارد میشه! ما تو تیم آیرا، با یه تیم حرفهای از سناریو نویسهای خلاق، فیلمبرداران حرفهای و ادمینهای با تجربه،
قویترین ریلزهای اینستاگرام رو برای برندها، کسبوکارها و اینفلوئنسرها میسازیم!
یه سناریوی خفن که از همون اول، مخاطب رو درگیر کنه!
تولید محتوای ویدیویی:
ضبط ویدیوهای حرفهای، باکیفیت و خاص که یه سر و گردن از بقیه بالاتر باشه!
تدوین و افکتگذاری:
ادیت حرفهای با افکتهای ترند و جذاب که ریلزت رو حرفهای و وایرال کنه!
بارگذاری و بهینهسازی:
ادمینهای ما، ریلزت رو با هشتگهای درست و کپشنهای تعاملی منتشر میکنن تا بیشترین بازدید رو بگیری!
۱. شروعی که مخاطب رو میخکوب کنه!
تو ۳ ثانیه اول، باید کاری کنی که طرف صفحه رو اسکرول نکنه و تا آخر ریلزت بمونه. چجوری؟
با یه سوال چالشبرانگیز: “تا حالا شده کلی زحمت بکشی ولی پستت هیچ بازدیدی نگیره؟”
با یه جمله هیجانانگیز: “فقط ۳ ثانیه وقت داری که پیجتو نجات بدی!”
با یه تصویر غیرمنتظره: چیزی که یه شوک به کاربر بده و توجهشو قفل کنه!
۲. موسیقی و صداگذاری حرفهای
یه موزیک ترند یا یه صداگذاری خلاقانه میتونه ریلزت رو چند برابر جذابتر کنه. همیشه قبل از ساخت، آهنگهای پرطرفدار رو چک کن و ازشون استفاده کن.
۳. کپشن و هشتگهای هوشمندانه
حتماً یه کپشن کوتاه و جذاب بنویس که مخاطب رو درگیر کنه و در کنارش، از هشتگهای مرتبط و ترند استفاده کن تا ویدیوت بیشتر دیده بشه. (مثال: #ریلز_وایرال #افزایش_فالوور #اکسپلور)
۴. احساسات مخاطب رو درگیر کن
مردم به محتوایی که احساساتشون رو تحریک کنه واکنش نشون میدن. پس ریلزت یا باید خندهدار، انگیزشی، الهامبخش یا احساسی باشه تا تعامل بالایی بگیره.
۵. ویدیوت باید ریتم سریع و تدوین حرفهای داشته باشه!
استفاده از تدوین سریع و حرفهای، تغییر سریع صحنهها، اضافه کردن متنهای جذاب روی تصویر و افکتهای مناسب باعث میشه که ریلزت از بقیه متفاوت و خاص به نظر بیاد.